Любов до рідної землі неможлива без любові до рідної природи, не дарма слова «природа» та «народ» - однокорінні.
Як пояснити дитині , що таке світ, який нас оточує, як дати урок бережливого ставлення до природи, пояснити взаємозв’язок і послідовність явищ живої і неживої природи.
Для вирішення цього завдання ми повинні формувати уявлення дітей про природу, як натуральну, так і культурну, яку створює і підтримує людина;
- дати поняття , що будь-який об’єкт природи існує , доки для цього є необхідні умови, руйнування яких веде до його загибелі або й зникнення назавжди;
- продемонструвати, як людина користується дарами природи та разом з тим переконати в життєвій необхідності розумного і бережливого до неї ставленні.
Весь світ навколо нас – це посібник для виховання в дошкільнят спостережливості і уваги, а це в свою чергу складові, що забезпечують успішне навчання майбутніх школярів.
Форми і методи роботи з дітьми різноманітні , але основна вимога до них сьогодні – це науковість. В дошкільному закладі з дітьми проводять і систему спостережень у природі, ведуться календарі природи, цільові прогулянки та екскурсії, використовуються ігрові навчальні ситуації і обов’язково – дослідницько-експериментальна робота. Кожен педагог повинен уяснити собі, що він повинен давати дітям не готові знання, а навчати самостійно здобувати їх самим і обов’язково під досвідченим керівництвом дорослого.
Від відкриття дитиною для себе природних об’єктів, уточнення та розширення уявлень про них під час контакту й набуття досвіду безпечного спілкування з цими об’єктами у практичній діяльності й наслідування природодоцільної поведінки дорослого - такий шлях має пройти дитина, щоб спілкування з природою стало його потребою.
Педагоги повинні розуміти необхідність та важливість створення сприятливих умов для екологічного розвитку дитини. Успішність здійснення такої роботи залежить від:
- особистої екологічної культури вихователя;
- усвідомлення ним значення екологічного розвитку в особистісному зростанні дитини;
- створення сприятливого безпечного середовища, в якому малюк має бути активним суб’єктом життєдіяльності;
- вибору ефективних програм розвитку та виховання дитини.