102654       Батьків завжди хвилює питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини і як правильно підготувати її до школи. Вченими доведено, що розвиток руки та розвиток мови і мислення дитини тісно зв’язані між собою. Саме в дошкільному віці на розвиток дрібної моторики слід звертати особливу увагу: до того моменту, коли дитина піде в школу, її моторні навички повинні бути розвинені на достатньому рівні, інакше навчання в школі буде представляти для неї складності.
       Дрібна моторика рук – це здатність виконувати точні скоординовані дії пальцями.

       Робота з формування ручної умілості у дітей різностороння та різноманітна. Вона передбачає розвиток дрібних м'язів руки, передпліччя, координації (узгодженості рухів), необхідних для письма.
      Навчання організовують за трьома напрямками, починаючи ще з молодшого та середнього віку:
1) масаж, спеціальні ігри-вправи для розвитку дрібних рухів пальців;
2) навчання уміння цілеспрямовано управляти рухами у побутових ситуаціях, формування навичок самообслуговування, посильна допомога дорослим;
3) формування моторики у спеціально створених ситуаціях із використанням настільних і рухливих ігор, зображувальної діяльності (ліплення, малювання, фітодизайн), різних видів плетіння і в'язання.
      Працюючи над розвитком дрібної моторики кисті та пальців рук, основою якого є пальчикові ігри, необхідно пам'ятати, що вправи мають бути побудовані таким чином, щоб отримати максимальний ефект: має поєднуватися тиснення, розтягнення, розслаблення кисті; повинні використовуватися ізольовані рухи кожного з пальців.

      Розвиток навичок дрібної моторики можна поєднувати з трудовим вихованням дошкільника. Можете довірити дитині змотувати в клубки ваші нитки для в’язання або перебирати крупу для каші – це корисно для його дрібної моторики. До того ж, дитина буде гордитися, що допомагає вам по будинку.
      Щоб дрібна моторика дошкільнят розвивалася правильно, заняття мають бути регулярними.