Гімнастика мозку або освітня кінезіологія для маленьких дітей використовується для поліпшення пізнавального процесу дітьми дошкільного і шкільного віку. Ще в 60-х роках минулого століття методика перехресного руху дозволяла організувати взаємозв’язок між мозком і тілом школярів з певними нейрофізіологічними відхиленнями.

   Група вправ, розроблена Полом і Гейл Деннісом в 90-х роках, присвячена природному розвитку людини і активації деяких механізмів діяльності мозку за допомогою певних рухів. Практикуючи кінізіологічні вправи, американський психолог зрозумів, що в самих рухах закладено величезний потенціал.

     Адже через них вдається вплинути на психоемоційний стан дитини.

     «Гімнастика мозку», створена для усунення проблем з вестибулярним апаратом у дітей, використовує два основних види рухів:

 

         

     Пересікають вертикальну середню лінію тіла (завдяки їм вдається досить швидко інтегрувати думка і рух тіла) та руху одностороннього типу, які сприяють «роз’єднання рухів з думками.

     Кінізіологічний метод розвитку дітей використовує два основних механізми, які є «китами» пізнавальної діяльності мозку. Рухи, спрямовані на роз’єднання думок з рухами, необхідні на перших етапах занять, оскільки вони формують навчальний навик. На практичному етапі задіюється вже механізм автоматизації навичок, який «тренується» вправами інтеграції рухів і думок.

     Особливості проведення гімнастики з дошкільниками
Освітня кінезіологія дозволяє сформувати «здоровий фундамент» ментального і фізичного здоров’я дошкільника. У віці до 7-8 років кожна людина проходить дуже важливий відрізок шляху, на якому відбувається розвиток рухової та мовленнєвої активності.

     Рівнем розвитку природних потреб дошкільника в русі визначається ступінь розвитку: 

пам’яті, розумового процесу, сприйняття, навичок системи моторики.

     Щоб поповнити багаж рухових навичок малюка, необхідно виконувати вправи кінезіології для розвитку мозку для дітей. Зберігаюча здоров’я технологія усуне наявні відхилення в розвитку і дозволить попередити нові.Вправи для різнобічного розвитку дітей.
     Щоб гармонізувати роботу мозку у дітей дошкільного та шкільного віку, в першу чергу, потрібно навчити дитини справлятися зі стресовими ситуаціями і дезадаптацією в освітньому процесі.

          Вправи для різнобічного розвитку дітей:

     Щоб гармонізувати роботу мозку дошкільника, в першу чергу, потрібно навчити дитину навчати справлятися зі стресовими ситуаціями і дезадаптацією в освітньому процесі.

     В кінезіології розроблений спеціальний комплекс вправ, який націлений на подолання всіх перелічених проблем:

   Січемо капусту (розслабивши кисті рук, постукайте по столу спочатку правою, а потім лівою рукою, імітуючи нарізку капусти).

   Стовпчики (дайте дитині пластилін і попросіть його розкачати кожним з пальців лівої і правої руки на вертикальній дошці).

   Будиночок (з’єднайте кінці пальців лівої і правої руки, після чого стисніть їх з невеликим зусиллям. «Пройдіться» по окремо кожну пару пальців).

   Маятник (розслабившись, подивіться спочатку в правому, а потім в лівий кут кімнати. Проробіть цю процедуру кілька разів поспіль)

   Жонглер (візьміть олівець і почніть його по черзі переміщати між вказівним, середнім і великим пальцями лівої і правої руки).

     Вправи кінезіології для розвитку дітей спрямовані на поліпшення взаємозв’язків між півкулями мозку.

     Методика дозволяє розвинути мову, мислення й дрібну моторику малюка.

     Якщо Вас зацікавала тема Освітньої кінізіології, шукайте книгу Пола Деннісона "Гімнастика для мозку"