Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу Природне середовище вважається розвивальним за умови, якщо воно сприяє становленню у дітей цілісного сприйняття природного довкілля, прояву інтересу до нього; оволодінню елементарними уявленнями про явища та об’єкти природи, взаємозв’язки між ними; розвитку у дітей емоційно-ціннісного ставлення до природи; формуванню навичок екологічно доцільної поведінки.102043
     Створення розвивального екологічного середовища у дошкільному закладі є неперервним педагогічним процесом, який включає організацію різноманітних екологічних зон (центрів), щоденне підтримування умов, необхідних для повноцінного життя усіх живих істот. Така система роботи забезпечує її успішність, навчає дітей бути небайдужими до природи, закладає основи екологічної свідомості, поведінки й етики.

       Найбільш сприятливий період для розв’язання завдань екологічного виховання – це дитинство. Маленька дитина пізнає світ з відкритою душею й серцем, і яким буде ставлення до цього світу, чи навчиться вона бути господарем, що любить і розуміє природу, залежить від її виховання в сім’ї. Прищеплювати дітям любов до природи допомагають різноманітні форми роботи в дошкільному закладі. Спілкування з природою починається зранку. Малята вітаються з сонечком, звертають увагу на колір неба, форму і забарвлення хмар. Діти вдихають свіже повітря і замислюються над тим, чому людям потрібне свіже повітря і як зробити його таким. Спостереження протягом дня продовжуються. Проводиться з дітьми і дослідницька робота. Вони спостерігають, як вода перетворюється на пар або лід, як пагінець тягнеться до сонця, яким буває сніг. Проводять досліди на виявлення в грунті повітря.

          Екологічне виховання дитини – це виховання гармонійної особистості. Формування екологічної культури дитини – дуже важлива складова її гармонійного розвитку. Для української родини вона традиційно формується від самого народження немовляти. Адже українські народні колискові, казки, прислів’я, дитячі пісеньки спрямовані на виховання любові до тварин, бережливого ставлення до оточуючого середовища, а прикмети і повір’я вчать розуміти та берегти  природу, жити у гармонії з нею.

          Важливість екологічної складової виховання відображена у державних законах. У Конституції України прописано: “Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоду природі”. У Державній національній програмі “Освіта. Україна 21 століття” йдеться про те, що необхідно ”формувати екологічну культуру людини в гармонії її відносин з природою”.

          Зрозуміло, що перш ніж дитина розпочне якусь діяльність, вона повинна набути знання про сутності, цілі і завдання цієї діяльності, способи і засоби досягнення цієї мети та умови, необхідні для досягнення успіху в своїй діяльності. Так і екологічне виховання передбачає формування необхідних знань, поглядів і суджень, які лежать в основі екологічно доцільної поведінки людини впродовж житя.

           24  квітня 2015 року  на прилеглій території Обухівсько дошкільного закладу «Пролісок» провели благодійну акцію «Посади своє дерево!».. Деревця для посадки придбала міська рада, а колектив працівників разом з старшими дошкільниками  вийшли на вулицю і в гарному настрої, з найщирішими  побажаннями прижитися молодим липкам посадили деревця.  Кожна дитина, з притаманною для них дитячою безпосередністю, почала допомагати дорослим. Ми попросила кожну дитину передати своїм батькам, братикам та сестричкам правильно поводити себе в лісі та парках. Ні в якому разі не спалювати минулорічну траву та листя. Адже в вогні разом з травою гинуть посаджені деревця, комахи, пташки та їх домівки. Ми сподіваємося що така гарна традиція приживеться в колективах нашого міста. Тому що ми знаємо, -  сьогодні висаджують такі деревця в багатьох закладах нашого міста. А, отже, наш Обухів буде ще прекраснішим, а діти будуть зростати разом з цими деревцями і   їх маленькі серця нехай сповнюються бажанням робити добро, творити прекрасне власними руками.

          Велику увагу наш педагогічний колектив приділяє екологічному вихованню дошкільників. Головною метою екологічного виховання є формування у дошкільнят елементів екологічної культури, а саме: ціннісного ставлення до природи, до себе та інших людей, як частини природи, до речей та матеріалів природного походження. Ціннісне ставлення до природи базується на елементарних знаннях, які визначають мотиви вчинків і поведінки дошкільників.